Naamcreatie

Naamcreatie

Sinds 2001 verzin ik merknamen voor bedrijven en producten. Ik begon bij Globrands, de specialist op het gebied van naamontwikkeling. Na een jaar ging ik verder als freelancer en werkte voor internationaal bureau Interbrand, BrandFuel en vooral samen met Sogo (zie sogo.nl)

Ik werk ook rechtstreeks voor bedrijven die een nieuwe naam zoeken. Zo bedacht ik Harver voor een assessment platform; Iederzon voor Ymere, dat zonnepanelen levert aan sociale huurwoningen en Supersolid voor een video-productiebedrijf.

Ook op zoek naar een nieuwe (domein) naam? Stuur een mail naar info@schrijfpaleis.nl

Neverbeen

Neverbeen is een soort airbnb voor ontwikkelingslanden. Het online platform brengt mensen die van off the beaten track reizen houden in contact brengt met huiseigenaren in Sri Lanka. Die kunnen zo iets bij verdienen met hun woning, ondanks dat ze zelf vaak geen internettoegang hebben.

www.neverbeen.org

Sportpartout

De naam zegt het al: met een Sportpartout pas heb je toegang tot honderden sportscholen, waardoor je niet vast zit aan één sportschool.

Iederzon

Met Iederzon kunnen ook bewoners van sociale huurwoningen zonnepanelen op hun dak krijgen en zo besparen op hun energierekening. In plaats van ze te kopen, kunnen zij ze huren.

Harver

Harver is een HR technologiebedrijf dat ‘cv’s overbodig wil maken’. Dat doen ze met hun recruitmentplatform TalentPitch (ook die naam is verzonnen door Schrijfpaleis). Deze Amsterdamse startup die inmiddels ook een vestiging heeft in New York, haalde onlangs 8 miljoen euro op bij Amerikaanse investeerders.

Supersolid

Supersolid Voor het Utrechtse videoproductie-bedrijf van Jette Pothoven en Laurens Mooiweer bedacht ik de naam Supersolid. Ze maken pakkende films en video’s voor merken als bol.com en bureau’s als Ogilvy. ‘Solid editing’ is een bekend begrip in hun branche, en ‘supersolid’ verwijst naar hun totaalconcepten, van idee tot postproductie, en naar de manier waarop ze dat doen.